• يکشنبه ٧ خرداد ١٤٠٢-١٣:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٠٩
گزارش محمد آخوندی از طرح رصد منطقه 12؛ 6-150

اجرای 46 پروژه محلی در منطقه 12 در سال گذشته/ ضرورت بهره گیری از ظرفیت کارکنان شهرداری در رفع مشکلات شهر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح رصد در منطقه 12 شهرداری تهران، روند اجرای پروژه های محلی در این منطقه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای ششم با قرائت گـزارشی، روند اجرایی پروژه هاي محلات منطقه 12 شهرداري تهران را تشریح کرد.
وی گفت: طرح رصد از سال گذشته توسط کمیسیون برنامه و بودجه به منظور بررسی وضعیت پروژه های شهری آغاز شد، در این خصوص باید گفت که این طرح متعلق به تمام شورای شهر تهران است و به کمیسیونی خاص تعلق ندارد.
آخوندی در ادامه به اجرای طرح رصد در منطقه 12 اشاره کرد و اذعان داشت: بعد از دو سال فعالیت شورای شهر تهران ممکن است به دلایل مختلفی حجم انبوهی از اخبار که عموما بخش عمده آنها منفی است به مردم مخابره شود و همین باعث شود تا شهروندان از خدمات ارائه شده به آنها از سوی مدیریت شهری آگاهی کامل پیدا نکنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت بیان اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری خاطر نشان کرد: شاید برخی از مردم با وجود اینکه پروژه های مهم و کلانی در سطح شهر به اجرا درآمده اما به دلیل رسانه ای نشدن از آنها مطلع نمی شوند لذا ما وظیفه داریم اطلاع رسانی لازم را در این خصوص به انجام برسانیم.
آخوندی ادامه داد: امروز بعد از گذشت دو سال علاوه بر اینکه می بایست ایرادها و اشکالات مدیریت شهری را تذکر دهیم در مقابل باید مردم را از اقدامات صورت گرفته در سطح محلات شهر آگاه سازیم.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته در محلات مختلف شهر تهران حضور یافتیم و طی این بازدیدها درخواست های مردم جمع آوری شد و بر اساس آنها و نظر اعضای شورا لیست پروژه های توسعه محله‌ای در کمیسیون تلفیق مطرح و نهایی شد و بودجه مورد نظر برای آنها مشخص گردید.
 عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در منطقه ۱۲ پروژه های مستمر توسعه محله ای ۵۴ پروژه بود که از این تعداد ۴۶ پروژه به صورت کامل در سال گذشته انجام و تحویل مردم شد، از پروژه های غیر مستمر توسعه محله‌ای نیز ۲۸ پروژه داشتیم که ۲۴ پروژه کامل اجرا گردید و چهار پروژه نیز در حال اجرا است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه مجموعه شهربانو که قرار است به بانوان محترم منطقه 12 خدمات ارائه کند هم اکنون در دستور کار است اما به منظور تکمیل نیازمند تزریق مالی است که در این زمینه با معاونت مالی شهرداری صحبت های لازم صورت گرفت و مقرر شد تا بودجه مورد نیاز به این پروژه تخصیص داده شود.
آخوندی گفت: بازگشایی محور شمالی محور میدان امام خمینی یکی دیگر از پروژه های مهم منطقه 12 است که سال گذشته با اعتراض مردم رو به رو بود، برای پیگیری روند اجرای آن بازدیدی از ساختمان بلدیه داشتیم که در نهایت مشخص شد که تکمیل آن نیازمند نقدینگی است، در صورت عدم تامین بودجه برای این بخش این محدوده ظرفیت مبدل شدن به یک معضل را خواهد داشت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: در خیابان ۱۷ شهریور سالها مردم به بسته شدن جداول میانی اعتراض داشتند که این موضوع اصلاح و چند مسیر باز شد. 
آخوندی در ادامه بر ضرورت صیانت از مدیران توانمند در شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: اگر یک مدیر توانسته در منطقه ای و یا سازمانی نقش موثر داشته باشد باید از وی صیانت کرد و برای بهبود شرایط از وی در همان جایگاه بهره برد اما انتقال این دست از مدیران به مناطق و سازمان های دیگر برای رفع مشکل عملا زمینه ساز مشکلات دیگر می شود، شهرداری تهران دارای بیش از 100 هزار نیروست لذا ضرورت دارد از توانایی کارکنان شهرداری تهران به بهترین نحو استفاده کرد و برای رفع معضلات و مشکلات پیش روی از این ظرفیت بهره برد.
مهدی چمران، رئیس شورا در توضیحات تکمیلی و در رابطه با نکته انتصابات جدید در گزارش آخوندی اظهار کرد: ما باید برای خوب کار کردن یک نفر ارزش قائل شویم و با حذف وی از جایگاهش، باعث نیمه تمام ماندن کارهایش نشویم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: